
Rekordmånga besökare på vår femte prova-på-dag.
Idag genomfördes försommarens femte prova-på-dag med hela sju förstagångsbesökare som gjorde varsin flygning. Allt från en överraskning i form av en svensexa till personer som länge funderat på hur det skulle kännas att segelflyga och nu tagit steget. Sammanlagt besöktes fältet av över 20 personer med målet att flyga eller titta på.
Gemensamt för alla sju var deras beskrivning av upplevelsen: skojig, tyst och med fantastisk utsikt.
Det gjordes även åtta skolstarter med fyra engagerade elever, vilket är jätteroligt!
Båda klubbens tvåsitsiga segelflygplan var i luften under hela dagen, och det gick snabbt upp till molnbas tack vare Börje och hans snabba flygmaskin.
Vädret överraskade redan på morgonen med ett tjockt och mörkt molntäcke bara 600 meter över marken, men små gluggar här och där tillät bogsering till högre höjd.
Direkt efter sista landningen plockades Duo Discusen, som använts under dagen, ner för transport till lägret i Dala-Järna som just har startat.
Tack alla ni som var behjälpliga på fältet och fick dagen att rulla och planen att flyga!








