
Mötesnytt maj
I protokollet från styrelsens senaste möte kan du läsa om gräsbanan, SPU och Ållebergsläger.
Under mötet, som var tämligen odramatiskt, avhandlades bland annat att vår gamla gräsklippare sålts och att den nya gräsbanan nu är sådd.
De nyinköpta och monterade transpondrarna har kommit till nytta då vi under pågående försvarsövning inte fick öppna segelflygsektorerna, men ändå kunde flyga passagerare som planerat. Passagerarflygningarna på lördagar tar för övrigt paus under semestertiden, men återkommer till hösten.
I höst ska vi också påbörja en renovering av fasaden, dörren och porten till klubbhuset.
Under motorträffen tänker vi flyga från Ålleberg.
Nästa styrelsemöte blir den 23 juni.
Om detta och annat kan du läsa under protokoll på klubbens hemsida.