
Kallelse till stenplockning
Måndag den 25 maj, klockan 17:00, är det dags att plocka sten på nya gräsbanan. Alla som tänker flyga från densamma anmodas komma.
På Hovby flygfälts nyanlagda gräsbana gror gräset för fullt, och det är dags att släppa lös den inköpta robotgräsklipparen. Dock måste vi innan klipparen kan användas, plocka upp de stenar som ligger över hela ytan, annars kan den skadas. Detta hälsar flygplatschefen André Persson och Alexander Hasselgren, som är ansvariga för anläggandet av gräsbanan.
Alla, från samtliga föreningar på fältet, som tänker sig att kunna flyga från sagda gräsbana uppmanas att hjälpa till nu på måndag, klockan 17:00. Ta gärna med hinkar, skottkärror och annan lämplig utrustning. Enligt vanligtvis välunderrättad källa beräknas arbetet ta ett par timmar om vi blir tillräckligt många.
Välkomna!